Работа в посока обединение, уеднаквяване на продукцията и излизане на нови пазари. Това са целите, които ще гонят родните производители след Зелената седмица. 
 
 
Авторитетният форум продължава до 28 януари 2018 г., а тази година България е страна-партньор на събитието за първи път.
 
Именно чуждестранният интерес към качествените българските продукти даде отправна точка на изложителите ни да помислят по-сериозно за обединение и покоряване на нови пазари.
 
„Българската продукция е наистина много качествена и определено има място на немския пазар. Очакваме тук да намерим нови партньорства. Не всички са готови за обединението, но вече има и такива. Започват да се създават сдружения и да се обединяват партиди, за да се достигне до големия пазар. При нас вече има две сдружения със стопанска цел, а в рамките на следващата година сигурно ще има и още“, коментира Николай Колев, председател на Съюза на дунавските овощари (СДО) за Фермер.БГ.
 
Основният проблем пред обединението остава недоверието между производителите.
 
„Германският пазар е един от големите в Европа и информацията, която той получава за българските продукти е много важна. Тази година България е страна-партньор и това оказа голямо значение. Що се касае до обединението, тези, които са се опитали и са понатрупали опит вече могат да стъпят на по-претенциозния пазар, но все още тези хора са малко. Обединението е пътят, При нас вече имаме такава практика. Към нашия съюз вече има 4 групи производители, но за съжаление много трудно се създават. Основният проблем е доверието между производителите. Въпреки това голяма част от фермерите вече изнасят на по-некапризните пазари като Румъния, например, но това е в резултат на близостта ни и на това, че техните купувачи вземат стоката директно от градините или складовете ни“, каза Слави Трифонов от Националния съюз на градинарите в България.
 
Въпреки трудностите, редица производители са убедени, че уеднаквяването на продукцията ще помогне за превземането на новите пазарни ниши.
 
„За първи път сме на Зелената седмица в Берлин. Тук представяме доматите си. В момента водим преговори и вече имаме изпратени мостри, които са оценени като качество и визия. Това реално ще бъде и първият ни чуждестранен пазар. Започнахме като млади фермери и това беше нашата амбиция и мечта. Всички сме на мнение, че обединението е пътят, който трябва да извървим. Винаги България е излизала от тази криза с износ. Трябва да се стремим към един продукт и неговото осъвършенстване. Оттам нататък проблемите спират - ако докараме всичкия ни домат до това ниво, пазарът в Германия ще бъде превзет“, категоричен е Венцислав Петков, основател на Националното обединение на младите фермери в България.
 
Мотото, с което производители ни посрещат посетителите в българската изложбена зала е „Ароматът на слънцето“, символизиращо българската роза. Това е 83-то издание на панаира, като страната ни презентират 62 компании и 13 земеделски производители от различни браншове. Всички те разполагат с 30 щанда на 1 640 кв. м площ.