Най-големият онлайн магазин в Китай, който разполага с над 300 млн. клиенти и огромна мрежа от складове и възможност за доставка на разнообразие от стоки за по-малко от ден, е готов да мине към следващия етап от развитието си, пише изданието Hortidaily, цитирано от EastFruit.

Технология на НАСА дава 6 реколти пшеница на година

Компанията JD сключи партньорско споразумение с японския гигант Mitsubishi Chemical и се разширява в ново направление – планира да отвори най-мощния завод за отглеждане на зеленчуци с аквапоника в Китай.

"Заводът в Тунчжоу, която представлява част от нашето стратегическо партньорство, обединява най-напредничавите технологии в селското стопанство с нашата съвременна търговска инфраструктура", заявяват от JD.com.

Площта на завода, чието строителство приключи в началото на месеца, възлиза на 10 040 кв. метра. В него ще се използва аквапонична система със слънчево и изкуствено осветление. В момента предприятието може да произвежда спанак, зеле, салати, кориандър и други хранителни продукти, като проследимостта е от засаждането до момента на доставката.

"Това е стъпка в бъдещето на производството и търговията на дребно с хранителни продукти, доколкото клиентите в цял свят все по-често изискват прозрачност. В частност, в Китай потребителите отдават огромно значение на безопасността на храните, тъй като прекомерното използване на торове, влошаването на състоянието на околната среда и бързото нарастване на населението провокират проблеми с почвата и съответно с качеството на земеделската продукция, отглеждана на същата тази почва", съобщават от компанията.

В новото предприятие температурата, влажността, светлината и течните торове автоматично ще се контролират от заводска система за управление, което ще позволи да се стандартизира производството на висококачествени зеленчуци, независимо какъв е сезонът. Ще се намали и зависимостта от употребата на пестициди.

Спанакът, който ще се произвежда в Тунчжоу, ще съдържа 80% повече фолат, 32% повече витамин С, 25% повече калий и 37% повече фосфор, отколкото в този, който се произвежда на полето.

От компанията заявяват още, че заводът ще може да произвежда повече зеленчуци, сравнено с една традиционна ферма. Планирани са 19 реколти от спанак на година (при 4 реколти на полето и 6 в оранжерия). За отглеждането на една партия от всяка реколта зеленчуци ще бъде използвана само половин литър вода.

Производството ще бъде интегрирано с логистичната мрежа на онлайн-магазина. Така зеленчуците ще бъдат доставяни на трапезата на потребителя непосредствено след като бъдат събрани.