Млечните продукти са много важни за България и тяхната консумация е традиция за българите. Сиренето и киселото мляко са фундамента в тази традиция, но има редица съкровища, произвеждани от малките мандри в цялата страна. МЕТРО привлича тези продукти в своята гама по програмата „Отгледано с грижа в България“. 
 
Така Атила Йенисен,главен изпълнителен директор МЕТРО България, обяви стартирането на обновените отдели за млечни продукти  на МЕТРО България. 
 
 
Наред с невероятните по качество и вкус сирена от Италия, Франция, Балканите и цяла Европа, в секцията за млечни продукти на МЕТРО има една по-специална секция. Това е секцията на българските фермерски сирена
 
Мандрите „Пастир“ и „Лесидрен“ са определени за национален доставчик на МЕТРО. Техните продукти като овче, козе, биволско, краве сирене, кашкавал, кисело мляко и сметана ще бъдат предлагани по програмата „Отгледано с грижа в България“ в магазините на МЕТРО в цялата страна. 
 
„Имаме удоволствието да покажем на българските клиенти традиционни български продукти, произведени със суровина, добита единствено и само в нашата страна, в България.  Искаме да благодарим на МЕТРО, че ни гласуваха това доверие и тази чест, да участваме в такъв проект“, каза Илиян Илиев от мандра „Пастир“. 
 
 
От своя страна собственикът на мандра „Лесидрен“ - Иван Петров, каза: „Във фермата имаме около 700 животни. Вадим по 7,5 т мляко на ден, преработваме го в мандрата и отива при клиентите. Все още сиренето и кашкавалите са от мляко“. 
Освен националните си партньори, МЕТРО избра и мандри, които ще осигуряват автентични млечни продукти на локално ниво. Такива партньори за Пловдив са мандра „Строево“, а за София – „Булгара“ Благоевград и др. 
 
За да бъдат избрани, обаче, всички те са преминали през вещата селекция на Млечен борд , ръководен от шеф Андре Токев, президент на Bocuse d'Or България. В борда участие са взели и доц. Галин Иванов от Университета по хранителни технологии, професионални готвачи. 
 
„Винаги ни е трудно някой в България да е първи, да е пионер. Да се сблъсква с проблемите, за да започне едно развитие и особено развитието на сирената. Искам да благодаря на МЕТРО, защото реално развитието на ресторантите, на нашата кухня, да стигнем гурме ниво и високо ниво но нашите ресторанти, се определя от локалните, местните продукти“, каза по време на откриването на млечния щанд шеф Токев.  
 
Гост на тържественото откриване на обновения млечен сектор на най-големия български търговец на едро бе и министърът на земеделието, храните и горите – Румен Порожанов. 
 
 
„Това, което се дава като възможност за реализация на българските продукти, които имат своя традиционен, автентичен вкус, който се цени от българските потребители, от българските граждани, е една изключителна възможност“, коментира министърът.  
 
Асортиментът на МЕТРО България вече предлага близо 3000 млечни продукта, като над 200 от тях са нови предложения. Чрез тази селекция, МЕТРО гарантира широк асортимент, автентичен български вкус и постоянно високо качество на най-добри цени. 
 
„Нашата цел е основно да подпомагаме местното производство, да подпомагаме тези малки мандри, които наистина правят автентични млечни български продукти, защото голямата цел е да възродим автентичния вкус, вкусът на нашите деди за млечните продукти и да запазим нашите, български традиции в това производство“, обобщи Екатерина Кирилова, търговец на млечни продукти в МЕТРО Кеш енд Кери.