Асоциацията на производителите и износителите на ягоди от Уелва, Испания, приключиха сезон 2017/2018. Резултатът от усилията на ягодопроизводителите е продукция от 280 300 тона. В сравнение с миналата кампания е отчетен спад от 8%, въпреки факта, че тази година засетите площи са с 9% повече, информира FreshPlaza.com.

Спад в средните добиви на кайсии, круши и малини

По-малкото количество ягоди е съпроводено и от по-ниска печалба – 437 268 000 евро, което представлява 4% спад спрямо година по-рано. Добрата новина за фермерите е, че по време на кампанията ягодите се продаваха на 4% по-висока цена.

През първото тримесечие на 2018 г. обемът на продукцията бе с 20% по-малък от този през идентичния период миналия сезон. Това се дължеше главно на ниските температури през януари и началото на февруари, както и на дъждовете от края на февруари и по време на целия март.

Времето през април бе същото като това година по-рано. Разликата е в обемите за износ.

През май продажбите в Испания паднаха значително от средата на месеца нататък заради високите температури и сериозната конкуренция от производители от ЕС – Франция, Италия, Великобритания, Германия и Белгия.

През юни същите обстоятелства доведоха до края на кампания 2018.

В заключение испанските фермерите отбелязват, че кампанията се характеризира с първа половина, повлияна от неблагоприятно време, и втора половина с по-координирани и положителни условия при предлагането и търсенето.