Земеделският производител Чен Цзюбей излъчва директно от фермата си, благодарение на платформата Taobao и YouTube. Въпросът е защо? За тенденцията пише изданието Medium.

Изкуственият интелект стимулира техническия бум в земеделието

Селският живот не предразполага към финансово процъфтяване: работата със земята отнема много време, а в основната си част изисква монотонен нискоквалифициран труд, който не може да донесе кой знае каква печалба.

Колкото и печално да звучи, хората в провинцията живеят бедно. Този проблем е  познат в цял свят. В Китай се опитват да намерят решение. Наскоро една от известните корпорации в страната чрез онлайн магазина Taobao стартира нов проект: стрийминг в реално време от село. Не е изключено най-колоритните фермерите да се превърнат един ден в истински интернет звезди, имайки милиони абонати.

Потенциалът за това развитие на нещата е скрие в:

Първо, градските жители възприемат животът на село като интересна екзотика.

Второ, директните излъчвания може да доведат до продажба на готовата продукция. Ако сте юридическо лице, може да се абонирате за видеоканала на определен фермер, за да може да виждате с очите си как продуктите се отглеждат и дали се спазват изискванията за отглеждане, събиране и съхранение.

Фермерите, които имат стрийминг канали, разпродават продукцията си по-бързо, отколкото другите фермери, съобщават чуждестранните медии. Те разказват как преди време един земеделец е успял да продаде 100 тона портокали само за 13 дни. На помощ са дошли неговите многобройни абонати. Преди началото на продажбите Чен Цзюбей предавала на живо в Taobao, разказвайки за различните аспекти на живота на село. Как се обработва месото, как се събират яйцата, как се готви простичка храна в скромния й дом.

Местната преса пише, че стриймингът от село вече е истински хит в Китай. В помощ на фермерите платформата Taobao дори е предоставила програма за обучение за повишаване на технологичните умения. По данни на компанията през последните 3 години са създадени около 100 000 стрийминг канали на земеделски производители.

Пример за успех дават двама братя-фермери. Те отглеждат бамбукови плъхове в Южен Китай. Смята се, че гризачите са деликатес. Откакто каналът на братята е активен, те са пожънали огромен успех във финансов план.