Трима български младежи са се нагърбили с нелеката задача да се опитат да спасят малките ферми. При това не само у нас, но и в чужбина. За целта младите предприемачи са създали платформа, на която малките ферми да популяризират продукцията си и да се свързват с потребителите, съобщава „Дарик“. Роси Митова е част от екипа, създал платформата. Тя е на 26 години, живяла е в Лондон, където завършва финансова специалност и се е занимавала с инвестиционно банкиране. „Първоначално идеята на платформата беше всеки, който иска, да си „осинови" животни, но идеята еволюира и направихме платформата като място, на което потребителите могат да си купят свежи и биологично чисти продукти, а фермерите да представят продукцията си.

 

По този начин хората ще могат и да се докоснат до живота във фермата - да си купуват свежи продукти, да ходят там на екскурзии, да посещават мястото", обяснява Митова. Освен продажбата на хранителни продукти, платформата предлага и ръчно направени във фермата неща - като вълнени плетени чорапи например, както и места за почивки и екскурзии. След като американско списание пише за идеята на българските младежи, с тях се свързват малки ферми от различни места по света - САЩ, Великобритания, Индия, Филипините. Платформата помага на тези ферми да се свържат с клиенти от техния регион, но не е изключено и да се поръчва от други държави.

 

Така например български потребители си поръчвали плетени гривни от Индия. „Оказа се, че това е проблем на глобално ниво. Оттогава започнахме да развиваме концепцията, за да могат ферми от цял свят да предлагат услугите и продукцията си", обяснява Роси Митова. Платформата позволява на фермите да присъстват онлайн - да си направят профил и магазин в интернет. Така вместо производителите да ходят на организираните от време на време пазари те стигат до потребителите чрез платформата. Доставките се извършват до дома на клиента или посоченото от него място. Младежите вече са пуснали и услуга за създаване на хранителен кооператив. Това представлява група хора, които се обединяват, за да купуват заедно от малките ферми. Интересното обаче е, че все повече фирми се включват в такива кооперативи.

 

Идеята на тримата предприемачи вече е спечелила финансиране за развитието си и дава реални резултати: „За някои ферми платформата вече генерира около 40-50% от приходите им. Мога да дам и пример с единствената ферма - производител на сертифицирано биологично телешко месо в България. Досега от фермата винаги са изнасяли продукцията си в чужбина, но сега за първи път цялата им продукция е останала в България и е намерила пазар тук, благодарение на платформата", допълва Роси Митова. Друг съществен момент е, че чрез платформата се избягват прекупвачите, които винаги са били едно от най-сериозните притеснения за производителите.

 

 

© 2014 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!