Интергрупата за благосъстояние и защита на животните в Европейския парламент проведе дискусия за проблемите при превоз на живи животни в границите на Европейския съюз и за трети страни. 
 
 
Въпреки препоръките на организации, защитаващи правата на животните, дестинациите да са колкото се може по-кратки, все повече са маршрутите на далечни разстояния, подчерта докладчикът д-р Александър Рабич от Австрия, граничен ветеринарен инспектор, специалист и лектор по проблемите на превоз на живи животни. Той представи много случаи, в които едрият или дребен добитък бива оставен без вода, превозва се при екстремно високи температури и се транспортира без никаква почивка часове наред. 
Датският евродепутат Йорн Дорнмън и член и на Комисията по земеделие определи настоящото положение като скандално и срамно заради масовата практика на лоши условия, при които животните биват транспортирани, са масова практика в Европа. 
 
„Вярвам, че е дошло време за промяна на системата и да се спре търговията на живи животни и тя да бъде заменена с търговия с месо. Убеден съм, че транспортирането на животни може да се извършва само когато е до най-близкия завод за месо", каза 
Дорнмън, цитиран от euranetplus. 
 
Австрийката Kарин Каденбах от групата на прогресивния алианс, член и на Комисията по околна среда, обърна внимание на факта, че превозът на живи животни носи рискове както за здравето на животните, така и за общественото здраве. Според нея, общата цел здраве за всички изисква да се прецени реалната цена на транспортирането на живи животни и да се намери друго решение. 
 
Водещият дебатите, британецът Кийт Тейлър подчерта, че е необходимо да се регулират адекватно и транспортните изисквания в Евросъюза и извън него, за да се защитят правата на животните в различните страни по еднакъв начин.Той изрази желание тази регулация да се финансира от еврофондовете, за да се намалят страданията на животните и каза, че превозът им по море е, цитирам, „ужасяваща" история като разказа, че са му показвани снимани много трагични сцени.
 
„Разстояние от пет хиляди 360 километра е пълен нонсенс когато говорим за запазване здравето и доброто състояние на животните. В същото време трябва да помислим и за правата на шофьорите на подобни товари, за правото им на почивка, защото всъщност и те са експлоатирани, принудени  да шофират във времето, определено за тяхна почивка", посочи Тейлър. 
 
Холандката Аня Хазекамп член на комисиите по земеделие, по околна среда и по рибно стопанство, изрази своето и разочарованието на нейни колеги от Комисията по петиции от липсата на назначено разследване на жестокостите, наблюдавани при транспортиране на живи животни въпреки широката политическа подкрепа от Европарламента. 
 
„Трябва да спрем превоза на живи животни на дълги разстояния и да го заменим с производство на месо по места. Нуждаем се от радикални промени в начина, по който животните биват отглеждани във фермите. Нуждаем се от радикални промени и в начина на производство на месо", обърна внимание тя.