Срокът на годност на млякото в Англия съвсем скоро може да изчезне от опаковките. Противници на указването на срока на годност твърдят, че над 47 милиона литра мляко в страната се изливат напразно, тъй като потребителите се доверяват повече на отбелязаната дата на опаковката, вместо на реалното състояние но продукта, съобщава сайтът milknews.ru.

Ферма в пустинята произвежда 11 литра мляко в секунда

Вместо указване на срока на годност потребителите трябва да миришат млякото и по този начин да определят дали е годно за пиене, или не.

Противниците на настоящата практика искат още по този начин да се постъпи и с други млечни продуктикисело мляко, кашкавал, сирене и т.н.



За отмяна на срока на годност е благотворителната организация Wrap, която се опитва да намали количеството на отпадните продукти в Англия. Тя от доста време вече спори с местните млекопреработватели на тази тема.

Изданието Times публикува информация, че държавните чиновници са склонни да приемат предложението на Wrap.

В организацията се надяват, че новите правила ще бъдат публикувани до края на тази година. На пръв поглед може да ви се стори странно, че благотворителна агенция излага на риск здравето на своите съграждани. Членовете й обаче смятат, че правят добро на обществото. Те са изследвали въпроса подробно.

Активистите са изследвали 9 000 образци от млечни стоки в 79 от големите вериги хранителни магазини - Aldi, Asda, Lidl, Morrisons, M&S, Sainsbury’s, Co-op, Tesco и Waitrose.

В много случи производителите и търговците на дребно се презастраховали, като указвали срок на годност със запас от няколко дни.

Освен това, казват от асоциацията, всяко британско домакинство изхвърля годишно млечни продукти на стойност 700 паунда, което се равнява на 500 приема на храна.

Нито в една развита страна от света засега властите не са се отказали от указването на срока на годност на млякото. Напротив – изискванията за наличната информация за продукта на опаковката все повече се ожесточават.

Ако Великобритания, както се надяват инициаторите на групата, действително се откаже от тази практика, която служи като ориентир за милиони потребители, това ще бъде смела крачка. Тя определено ще е в разрез със съществуващите тенденции в световен мащаб.