Българският розов селски домат завладя нови територии и спечели още хиляди почитатели по време на фестивала на METRO Group - METRO Unboxed. Събитието се състоя през септември и октомври в Дюселдорф, Германия. 
 
 
Гостите на изложението успяха да изконсумират цялото количество български домат „Розова магия“, отгледани от земеделски производители, стопанисващи фирма "Деметра Мар". Голяма част от над 30-те хиляди посетители, преминали през щанда на МЕТРО България по време на изложението, станаха завинаги почитатели на българската земеделска продукция. 
 
 
За три седмици гостите на щанда на МЕТРО България - жители и гости на Дюселдорф, бизнес партньори на МЕТРО, инвеститори, правителството на Северен Рейн Вестфалия, кулинарни експерти, блогъри и журналисти дегустираха над 1000 килограма домати, като всеобщото мнение беше, че подобно високо качество и наситен истински вкус на практика не могат да бъдат открити на пазарите в Северна Европа. 
 
„Запитване за внос беше отправено от половин дузина държави, а конкретен интерес за сделки беше заявен от търговци от Австрия, Германия, Франция и Унгария“, казва Георги Гърневски, ръководител проект „Плодове и зеленчуци“ .
 
Интерактивната изложба на МЕТРО бе разположена на 2000 квадратни метра, в специално изграден за събитието павилион край брега на река Рейн, на чиито 38 щанда представители на 35 държави от света на МЕТРО презентираха в рамките на 3 седмици, технологични и бизнес иновации, локални и групови проекти в областта на търговията с храни.
 
Националните специалитети и проекти бяха представени в 25 павилиона – от морските растения и храни на Япония, подправките на Индия и чая на Китай, през пивото на Чехия и сладосттите и кафето на турското гостоприемство, до испанския хамон серано, молдовското вино и българския розов домат.
 
 
Логистични и бизнес решения, професионални партньорства доминираха на щандовете на Германия, Белгия и Австрия. Зехтинът бе лицето на Италия, а Франция представи успешния си модел за работа с ресторантьори и готвачи. Дигиталните решения и иновации, както и глобалният ангажимент на МЕТРО към устойчивото развитие и защита на естествената природна среда бяха във фокуса на презентираното от METRO Group.
 
[news]
„Нашият бизнес е бизнесът с хората – основава се на партньорство и взаимно доверие. Хората от малкия и среден бизнес трябва да могат да разчитат на нас“, казва Олаф Кох, Главен изпълнителен директор на МЕТРО Group. „МЕТРО има ясен фокус върху храната, бизнеса с гостоприемство и иновациите. С тази изложба ние показваме лицето на новото МЕТРО - нашият нов свят, на широката публика“.
 
„Виновниците“ за успеха на българското представяне, в лицето на земеделските производители от фирма "Деметра Мар", от град Сандански, се справиха с предизвикателството и осигуриха наистина качествена продукция за изложението.
 
 
„Радваме се, че успяхме да помогнем на партньорите от МЕТРО не просто да разкажат историята на българския розов домат, но и да дадат възможност на германските клиенти на компанията наистина да открият вкусовите качества на българските домати“, смята Спас Пъхлев от "Деметра Мар".
 
 
Фирмата на 33-годишния Спас съществува вече от около 20 години. Земеделското производство е започнато от баща му - Борислав Пъхлев, като през годините в дейността й се включва цялото семейство.
 
"Деметра Мар" отглеждат оранжериен и селски розов домат, които предлагат на МЕТРО, а също така и селска краставица, която също може да бъде намерена в магазините на компанията. Семейното производство включва още зелена салата, пресен лук, патладжани, тиквичики, пъпеши, пресни картофи, репи, карфиол, броколи, корнишони, зеле и пъпеши.
 
Селският розов домат изисква повече внимание и грижа. Добивът от него е по-малък, но пък вкусовите му качества го правят атрактивен за клиенти, които предпочитат хубавата храна.  
 
МЕТРО е ценител на качествената продукция и за нас е много важно, че можем да работим с тях“, казва Спас и добави: „Истински добрите ресторанти, с които МЕТРО работи, също оценяват високо продукти като розовия домат. За тях това е шанс да бъдат по-добри и по-успешни, предлагайки на клиентите си качествена и автентична храна“.
 
Освен с грижата за отглеждането на земеделската продукция, в която е ангажирано цялото семейство, Спас и приятелката му Мариана Филатова се занимават с една не по-малко важна задача – пласирането на поризведеното.
 
На Мариана е идеята за името на компанията – Деметра, в чест на гръцката богиня на плодородието. Кръстили са я така преди 3 години и засега това име изглежда им носи успех. На българските розови домати тръгнали към Германия и Европа очевидно също.