„Обмисляме отпускането на частична помощ de minimis за пчеларите“, заяви министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов днес по време на Деня на българския производител, организиран от МЕТРО България.
 
 
Министерството на земеделието, храните и горите (МЗХГ) събира информация за смъртността при пчелите, добивите на мед и цените на пазара през тази година. Решението за подкрепата ще стане известно в близките дни.
 
Изцяло в подкрепа на пазара у нас МЕТРО България разработи специална програма за подкрепа на българските пчелари. На щандове на търговската верига вече се предлагат 52 вида чист български мед.
 
„Всички ние знаем колко важен е медът за нашето здраве, особено за здравето на нашите деца. С гордост заявяваме, че нашият мед е чист и истински мед. Ние специално ще продължим да подкрепяме меда от производители от Странджа и ще изведем този проект на ново равнище“, заяви главният изпълнителен директор на компанията Атила Йенисен.
 
 

Денят на българския производител в МЕТРО е част от кампанията на МЗХГ „Аз подкрепям българските производители, подкрепи ги и ти!“.

 
„Програмата „Отгледано с грижа в България”, която МЕТРО развива вече повече от две години в полза на българските производители – като финансиране, реализация и добър маркетинг, е изключително полезна. Искам да акцентирам върху това: Подкрепете българските производители и българските продукти! Желая много успех на МЕТРО и все така добра съвместна работа“, каза министър Румен Порожанов.
 
Главният изпълнителен директор на компанията Атила Йенисен припомни, че вече 19 години МЕТРО е надежден партньор на българските производители и търговци.
 
„Ние работим с над 1000 доставчици на храни и обслужваме над 400 хиляди собственици на фирми. От две години разработваме програмата „Отгледано с грижа в България“, за да можем да подкрепяме българските производители в производството на продукти, които запазват автентичния български вкус. Днес съм много щастлив, че програмата е стабилна. Тя се развива устойчиво. В нея участват 300 български земеделски производители с над 500 продукта“, каза главният изпълнителен директор на МЕТРО.
 
 
Атила Йенисен благодари на министър Порожанов за подкрепата на МЗХГ за програмата „Отгледано с грижа в България“ и призова колегите си в търговския сектор да се присъединят към кампанията на министерството.
 
„Ако се конкурираме в това да подкрепяме местните производители и фермери, това ще бъде най-полезната конкуренция за страната. Аз подкрепям българските производители, подкрепи ги и ти!“, каза Атила Йенисен.
 
Новият асортимент от пчелни продукти в МЕТРО включва 13 разновидности монофлорен мед. Сред тях има 4 вида акациев мед и 4 вида липов мед, един особено ценен вид мед от кориандър, два вида манов мед, един от мента, един от лавандула и над 30 вида полифлорен мед.
 
Министър Румен Порожанов и главният изпълнителен директор на МЕТРО България Атила Йенисен първи опитаха някои от новите артикули 100% чист български мед.
 
 
Търговската верига си е поставила за цел да покаже огромното разнообразие от пчелен мед, произвеждан в нашата страна в зависимост от неговия произход и специфична обработка. Магазините МЕТРО предлагат пет вида кремообразен мед и мед под формата на пита. Специалният пчеларски щанд предлага и суров мед, който не е преминал термична обработка и се отличава с особено здравословни свойства. Други интересни предложения са мед с роза, с шоколад, с канела и горски букет.
 
МЕТРО гарантира произхода и качеството на разнообразните пчелни продукти, така че клиентите да са сигурни, че в тях няма антибиотици, няма смеси от български и вносен мед, нито добавки от глюкоза или фруктоза.
 
„За да постигнем това, започнахме работа директно с българските производители – не само с по-големите, но и с местните пчелари, при които със сигурност можем да гарантираме не само произхода, а и използването на дадена култура, за да сме сигурни в чистотата и съдържанието“, обясни Георги Гърневски, ръководител на програмата „Отгледано с грижа в България“ на компанията.
 
Поне два пъти годишно МЕТРО ще изследва самостоятелно доставения от производителите мед. Неговата автентичност ще се гарантира с тестове в специализирана германска лаборатория. В момента компанията работи с десет български партньори в пчеларския бранш и планира техният брой да се увеличава.