През последните три години 1 юли се чества като Полски ден на боровинката, съвпадайки с началото на прибирането на реколтата. Тази година за първи път през целия сезон ще бъдат организирани събития, съобщава freshplaza.

Испания и Португалия наддават за български берачи на ягодоплодни

„От 3 години полагаме усилия да обогатим познанията на потребителите за продукта, анонсирайки прибирането на реколтата и появата му на пазара. Тази година ще направим стъпка напред. Целта ни е да стимулираме практиката да се консумират боровинки през целия период на жътва“, казва Катарзина Грзегизолка-Парафиниук, председател на борда на фондацията, която се занимава с популяризирането на боровинката.

По думите й желаният резултат е да запознаят потребителите с отличните свойства на плода, които съответстват на модерната в наши дни тенденция да се храним по-здравословно.

Кампанията „Лято с боровинки“ е организирано от Националния съюз на овощарите и производителите на зеленчуци в партньорство с Фондацията за популяризиране на полската боровинка. 

Проектът е финансиран от Фонда за популяризиране на плодовете и зеленчуците и ще струва около 43 174 евро. Това ще позволи да бъдат осъществени редица събития в рамките на инициативата, казва Уитолд Богута, президент на Националния съюз на овощарите и производителите на зеленчуци.