Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.

Приемам
x
съобщение
Нямате нови писма.
Известия за коментари
Известия за коментари
Нямате нови известия.
Мнения в абонирани
Мнения в абонирани
Добави приятел
Приятели
Нямате нови покани за приятелство.
Дейност на приятели
Дейност на приятели
Вход през фейсбук

Половината от картофите се губят по пътя до потребителите

Механизираното прибиране на реколтата и бракът в складовете на едро са големите пробойни по веригата

Половината от картофите се губят по пътя до потребителите
Автор: Фермер.БГ
Промишленото отглеждане на картофи има нужда от значителна оптимизация даже в страните с високоразвито селско стопанство. 
 
 
Около половината от картофената реколта в Швейцария се губи по пътя от полето до потребителите, установи изследване на швейцарските компании Agroscope и ETH Zurich, цитирани от Agroscope.
 
Конкретно, по веригата за доставка в Швейцария изчезват 55% от масовото производство на картофи и 53% от органичната продукция. Разликата се обяснява с количеството и качеството на получената реколта от двата вида. 
 
 
При органичното отглеждане на картофи стопаните добиват по-малки обеми и по-внимателно се отнасят към процеса на обработка и съхранение на продукцията. В резултат в търговската мрежа постъпват органични картофи с по-добро качество и бракът при тях е по-малък в сравнение с произведените „промишлено“.
 
Според изследователите около 25% от добивите се губят  в процеса на  механизирано прибиране на реколтата. Други между 12 и 24% се отклоняват от търговците на едро с мотив, че не отговарят на определеното качество. Загуби естествено има и по магазините за търговия на дребно.
 
Изследователите препоръчват на стопаните в бранша някои мерки за оптимизация на производството, които да компенсират част от загубите им. Сред тях е внедряването на нови съвременни сортове, които са устойчиви на заболявания. Подходящи са и мерките за намаляване до минимум на вредителите по картофените култури, както и използването на по-ефективно оборудване за събиране и сортиране на картофите.
 
Маркетингът също може да помогне за ограничаване на загубите в търговската мрежа, като производителите се ориентират към отглеждането на сортове, които най-добре съответстват на вкуса на потребителите в даден регион. 
 

 

© 2017 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!

Свързани новини
Вижте каква е реколтата от пролетниците
 
Дамите в селското стопанство: Йорданка Василева
15.12.2017 | 7172 прочитания
Дамите в селското стопанство: Йорданка Василева
Фермер.БГ обръща поглед към нежната половина на селското стопанство в специална анкета

Внедрявате ли нови технологии в стопанството си?

news