Към момента правим фермерски пазари, на които хора минават и купуват продуктите ни. Ние искаме да обърнем този подход и консуматорът да отиде при фермера,но в стопанството му, а не на пазара. Продуктите да бъдат купувани директно от фермата и така да стимулираме местното производство. Това коментираха овцевъдите от македонската асоциация, по време на кръгла маса за перспективите в сектора, част от Националния събор на овцевъдите в България.
 
 
„Това е нашата визия за развитие, като идеята ни е да започнем да защитаваме продуктите си като марка. Освен това в момента тече процедура за изготвяне на регламент, с който да защитим породи овце. По този начин смятаме, че ще вдигнем цената на продуктите от тази порода с около 20%“, разказаха от асоциацията.
 
Преди 30 години в Македония е имало 2,5 млн. овце, а сега те са едва 830 хил. По думите на овцевъдите повечето ферми са семейни, като най-разпространената порода е Асаф. Към момента в Македония има 4500 овцевъди и 1800 козевъди, стопанисващи 80 хил. кози.
 
„При нас идват и бизнесмени, които наблюдават как се прави животновъдство, с идеята да инвестират в сектора“, обясниха още от асоциацията.
 
В Македония използват високопланинските пасища, тъй като и 70% от територията на страната е високопланинска. 
 
„Ние много държим и на модернизацията, смятаме, че така ще можем да привлечем младите в сектора. При желание за старт, подпомагаме младите с 10 хил. евро, но и това не се оказва особено атрактивно за тях. Освен това ги подпомагаме и със соларни панели във високопланинските райони, където няма ток“.
 
Производителите на органична продукция във високопланинските райони могат да се сертифицират. 
 
„Искаме да използваме държавна земя за производство на зимната храна на животните, тъй като не всички имат достатъчно земя за производство. Не е лесно да се регистрират и мини мандри и малки съоръжения за производство на мляко, тъй като е необходима много документация, а и процедурата е дълга и скъпа. Затова и те намаляват през последните години“.