Българската компания Оптиком ООД и руският производител на селскостопанска техника Ростселмаш (Rostselmash) подписаха договор за сътрудничество. Така Оптиком става новият изключителен официален представител на концерна от Ростов в България. 
 
„Отваряме нова страница в историята на двете компании. Виждаме много голям потенциал в нашето сътрудничество“, каза Антон Малихин, директор продажби в Европа в Ростселмаш. По думите му Оптиком е водеща фирма на пазара в България и това със сигурност ще е гаранция за успешното партниране между двете фирми. 
 
 
Няколко месечните преговори между компаниите са довели до логична кулминация – подписването на споразумение, което към момента е за внос на зърно- и силажокомбайни, както и за хедери за слънчоглед, царевица и пшеница. Като всички те са ориентирани към малките, средните и големите стопанства, покривайки изискванията на всички земеделски стопани в страната. 
 
Обединяването на усилията на Оптиком и руския гигант идва в особено подходящ момент за пазара на агромашини в България. След големия ръст през 2015 г., когато търговците успяха да поставят рекорди по продажби, миналата година беляза пазара с неочакван спад, което пък доведе до известно натрупване на напрежение. 
 
Имено изпускането на това напрежение предстои, твърдят търговците. Логично това ще даде летящ старт на отношенията между Оптиком и Ростселмаш, като възможност за утвърждаването на лидерската им позиция в бранша, предлагайки познати на българския стопанин машини, но вече модернизирани и иновативни. 
 
 
Такова е мнението и на управителя на Оптиком – Веселин Генев. 
„Поставяме началото на една сътрудничество, което открива нови възможности за развитието на компанията и ни утвърждава сред лидерите на пазара на земеделска техника в страната. Считаме, че Ростселмаш, като един от най-големите производители в световен мащаб, трябва да заеме полагаемото си място сред първите три бранда на българския пазар, като ние ще работим усилено за това“, каза Генев. 
 
Ясната визия за развитие, съчетана с традициите и иновациите са основните неща, които Оптиком винаги са търсели в своите партньори, отбеляза още Генев. Тези качества на руския мегаконцерн са били водещи при вземането на решението двете компании да обединят усилия.   
 
„Ние сме уверени, че заедно с Ростселмаш ще можем да предложим на българския зърнопроизводител не само надеждни, високопроизводителни и високотехнологични машини“, добави Генев, като подчерта, че това ще е подплатено със справедлива и достъпна цена и специално внимание към всеки клиент. 
 
 
Освен земеделски машини от бранда Ростселмаш, Оптиком ще предлага на българските земеделски производители гаранционно и извънгаранционно обслужване, сервиз и резервни части. 
 
Българските сервизни специалисти вече са обучени и сертифицирани по изискванията на стандартите на руския концерн. Те ще предлагат пълна гама услуги, в това число подготовка на комбайните преди доставка и пускането им в работа. Ремонтите на машините се извършват както на полето, така и в сервизните центрове на Оптиком в цялата страна, а по време на жътвената кампания се осигуряват дежурни екипи през почивните дни.
 
Ростселмаш е руска компания, основана през 1929 г. в Ростов на Дон и към момента концернът, който е с богата история и непоклатими традиции, обединява 13 предприятия в Русия, САЩ, Канада и на територията на Европейския съюз, като чрез тях се реализират марките на компанията Rostselmash и Versatile. Продуктовата линия на руската компания включва над 150 модела и модификации на 24 типа селскостопанска техника — зърнокомбайни, силажокомбайни, трактори, пръскачки, сеялки, зърнопреработвателно оборудване и др.
 
От своя страна Оптиком се утвърди като една от водещите фирми в търговията със земеделска техника и сервизни услуги. Докато в някои от фирмите разширяването на екипите заради бумът от 2015 г. в момента е по-скоро тежест, в Оптиком вече тече изграждането на чисто нов „отбор“ от специалисти, които да се заемат с обслужването и сервиза на клиентите, които се доверяват на Ростселмаш. Така 120-те високо образовани и мотивирани служители в 12-те търговско-сервизни центъра ще се увеличат и ще бъдат още по-близо до клиентите си.