Центърът за насърчаване на сътрудничеството в областта на селското стопанство между Китай и страните от Централна и Източна Европа към земеделското министерство ще набира мостри от български производители на храни, които имат интерес за износ в Китай.
 
 
Целта е да се подготви българското национално участие в петото издание на международното изложение в град Нинбо, Китай, което е насрочено за 8-12 юни тази година.
 
Две държавни организации – Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия и Центърът ще обединят усилията си за по-ефективно представяне на българските стоки и услуги, съобщиха организаторите.
 
Изпълнителният директор на Агенцията д-р Бойко Таков и директорът на Центъра Васил Гелев обсъдиха възможностите за сътрудничество в организацията. На територията на изложението ще бъде организиран Панаир за продукти от Централна и Източна Европа - „Формат 16+1“.
 
Изложението дава възможност на производителите да запознаят китайските търговци и потребители със свои стоки и услуги.
 
 
Директорът на Центъра Васил Гелев е предложил със съдействието на Агенцията след края на панаира компаниите, които са участвали в Панаира с мостри, да изложат своите продукти и в постоянната експозиционна зала на Центъра в Младежкия иновационен център в град Нинбо. По този начин мострите ще бъдат достъпни и за потенциални партньори, които не са успели да посетят изложението. 
 
Сътрудничеството между българските институции може да доведе до реални ползи за производителите, които ще участват в панаира - намаляване на финансовите разходи, чрез окрупняване на каргото и постигане на по-изгодни цени за транспортирането, както и чрез оптимизиране на организацията по документооборота, складирането и преминаване през митниците.
 
Международната изложба за стоки и услуги от Китай и страните от Централна и Източна Европа се организира и е под патронажа на Министерството на търговията на Китай, Общинското правителство на гр. Нинбо и Правителството на провинция Джънзян, Китай.
 
На изложението миналата година българският национален щанд е бил с площ 135 кв. метра, като на него са се представили 15 фирми от секторите козметика, парфюмерия и етерични масла, хранително-вкусова промишленост, винарство, лозарство, спиртни и безалкохолни напитки, мляко и млечни продукти и други.