МЗХ започна да рекламира дейността си и в клюкарските вестници в България. Проверка на Фермер.БГ установи, че  Министерството на земеделието и храните харчи пари за рекламни карета  в клюкарски седмични издания, които далеч не са по вкуса на българските фермери и които ги наричат мафия. Потресаващото откритие се намира на страница 12 от 19 февруари 2011 г. бр. 8 (380) Година IX.

В последния брой на жълтото издание блесна огромно рекламно каре с размери 17,2 см.  на 14,4 см. платено от МЗХ. Внушителното каре има за цел да подбуди биопроизводителите да започнат да подават заявления за европейски субсидии. Мотото на рекламната кампания е „Европа дава ръка на биологичните производители“, които, припомняме, че дори все още не са си получили плащанията от 2009 г., а ги канят да подават заявка за 2011 г., - средтсвата едва ли някой знае след колко време ще бъдат изплатени.

 

Снимка на карето в клюкарски таблоид, което приканва биологичните производители да изтичат в ДФЗ и да пуснат документи за новите по-големи субсидии от Европа.

 

Репортерска проверка установи, че ведомството се е бръкнало няколко хиляди лева само за едно отпечатване на съобщението, тъй като вестникът иска по 7 лв. за квадратен сантиметър на вътрешна черно-бяла страница.  Рекламата е съставена от 238 квадратчета от по сантиметър, което по 7 лв. прави  1 666 лв. Към тази сума се прибавят и 30% отгоре, ако това се сметне за пиар публикация, отделно се добавя и 20% ДДС. След чертата, простата сметка показва, че МЗХ бива оскубано с няколко хиляди лева от вестници, които не са в земеделския сектор.
 
Обикновено в рекламната дейност първо се изследва коя медия какъв таргет има и след това се пуска реклама, но явно в МЗХ не мислят така.

За сметка на това обаче се знае, че въпросният таблоид е част от медийната имеперия „Нова българска медийна група“ на бившата шефка на спортния тотализатор Ирена Кръстева. Проверката показва още, че кампанията за биопроизводителите ще налее доста  пари в огърлицата от медии на  ВИП дамата, тъй като същото каре предстои да бъде отпечатано в почти всички останали издания на групата.

ВИЖ ЦЕЛИЯ СПИСЪК С НАЦИОНАЛНИ И РЕГИОНАЛНИ МЕДИИ – ТУК

Общо 85 печатни медии ще публикуват рекламното каре, на което пише, че от тази година ЕС дава повече пари за биологично земеделие, но никъде там не се съобщава колко много пари загубиха биопроизводителите, пред какви трудности бяха изправени, колко пъти протестираха и колко са противоречиви наредбите и стандартите, на които трябва да отговарят, ако изглупят да се захванат със екоземеделие.

Любопитна подробност е, че син на Ирена Кръстева е  Дилян Пеевски -  депутат от ДПС. В медийните среди се говори още, че вестникът е близък и до управляващата партия. 

Случайно или не, преди малко повече от седмица, изданието сензационно обяви, че в България имало зърнена мафия и нарече стопани със смешните 4-5 и 10 хил дка земя, че са олигарсите на зърнената мафия. Тогава целият зърнен сектор беше омаскарен от вестника с твърденията, че зърнопроизводителите са крадци и лъжци, които си играят с цената на хляба и зад които стоял най-големият олигарх - президентът Георги Първанов.

Фермер.БГ вече изпрати запитване до пресцентъра на МЗХ по повод сумите, които харчи министерството за рекламиране на кампанията за биопроизводителите. От бързият отговор на ведомството се потвърди списъкът с имената на медиите, но не и колко ще струва кампанията.

отговор на МЗХ:

Във връзка с Вашето запитване Ви информираме, че паралелно с информационната кампания по пет мерки от ПРСР, която стартира на 17 февруари 2011 година и по която Министерство на земеделието и храните  ще проведе 28 срещи –дискусии на областно ниво, в печатните медии ще се публикуват рекламни-карета, както и пиар материали по мерките от ПРСР. Те ще имат максимално широко покритие, за да достигнат до колкото е възможно по-голям брой читатели. Основната цел е да предизвикат вниманието на земеделските стопани. Във всички материали са посочени източниците на информация, които могат да бъдат полезни на земеделските стопани, както и къде да намерят повече информация на:

интернет страницата на Министерство на земеделието и храните, както и на страницата на Програмата за развитие на селските райони, където са публикувани съответните Наредби, както и условията, начините на кандидатстване, както и образци на заявленията.

Срокът за приемане на заявления по компанията за „Агроеколочни плащания” по мярка 214 от Програмата е от 1 март до 15 май.

 

© 2011