Мистериозен дизелово-електрически трактор се подготвя да бъде представен на Международното изложение "Агритехника" в Хановер през ноември, научи репортер на Трактор.БГ.

Съвсем тесен кръг от организаторите на селскостопанското изложение в Хановер знаят за марката на машината, но усилено я пазят в тайна. Въпреки това, те заявиха пред репортер на Трактор.БГ, че извършват специална подготовка на изложбената площадка, където ще представят уникалната по рода си нова технология.

Основните очаквания, че нов тип дизелово-електрически трактор ще бъде показан от John Deere или от руски завод - производител на трактори.

Към момента E-Premium сериите на John Deere произвеждат 40 kw. ел.ток, докато мълвата за моделът, който ще бъде представен е в това, че се очаква той да има капацитета да произвежда 170 KW ел.ток, от задвижване със 295 к.с. дизелов двигател. Това би позволило прикачането на високо-енергоемки машини към трактора , да бъдат задвижвани благодарение на ел.ток. Към момента само RAUCH и AMAZONE имат произведени пръскачки и тороразпръсквачки, които да могат да се задвижват изцяло чрез електричество. При тях обаче нужната сила е едва 24 KW , за задвижване на помпа, миксер, регулатор на налягането и ел.системи и тела. Ако по време на Агритехника в Хановер бъде представен трактор, който може да генерира 170 KW ел.ток, то това означава в близките години всички големи световни производители на прикачен инвентар да трябва да обновят технологиите си и да пуснат на пазара машини , които да се задвижват с електричество.

Предимството на електирчески задвижваните прикачни машини е, че могат да работят с много по-голяма прецизност при 5-кратно намалени разходи за гориво. По този начин задвижването на машините няма да бъде чрез ВОМ, а чрез ISOBUS тернимал с електрическо управление от кабината на трактора.

Припомняме ви, че през 2005-а година CASE IH за първи път показаха трактора Case  ProHyrbid EECVT, който е с двигател 160 к.с.,600 Nm и 2 броя електрически мотор/генератори с обща мощност 67 к.с.. Тогава прототипът на Кейс беше стъпил на базата на продължително променливата трансмисия CVT на STEYR, която в момента се използва при тракторите CASE CVX Puma. Единият от моторите работи като генератор, доставяйки ток на на другия, който работи като тягов. Излишната енергия се събира в голям 456 V, 11.5 kWh акумулатор, който седи в предната част на трактора, над предните тежести.


Най-голямото в Света изложение за селскостопанска техника и агробизнес, ще се проведе от 10-15-и Ноември в Хановер, Германия. Екип на Трактор.БГ ще предава ежедневно репортажи, снимки и видео от изложението.

 

източник : tractor.bg