МЕТРО България отбеляза 20-ия си рожден ден със специално събитие в Зала 3 на НДК, в присъствието на над 1 000 гости – партньори, клиенти, доставчици и приятели на най-големия български търговец на едро. На 18 март 1999 г. магазините на МЕТРО в Пловдив и София отварят едновременно врати, за да дадат старта на модерната търговия в България.
 
С помощта на 100 каба гайди, изпълнения на Теодосий Спасов, Иван Шопов и трио Авигея и с голям концерт на Фондацията, отбрана храна, поднесена от най-популярните български шеф готвачи от основния партньор на МЕТРО – Българска асоциация на професионалните готвачи, събитието на компанията даде старт на следващите 20 години от българската й история.
 
 
Видео материали представиха историята и пионерската роля на МЕТРО на българския пазар, както и успеха на компанията в работата й по съхраняването и предлагането на автентични български земеделски продукти по програмата й „Отгледано с грижа в България“.
В официалната част на програмата думата взеха министърът на туризма Николина Аннгелкова, посланикът на Федерална Република Германия Херберт Салбер, Атила Йенисен, главен изпълнителен директор на МЕТРО България и Хайко Хутмахер, член на Управителния съвет на METRO AG.
 
„Нашият бизнес се гради на доверие и създаване на общност, в която всеки един намира необходимата подкрепа, за да успее. Ние знаем, колко е трудно да управляваш ресторант, хотел или магазин. Ние знаем, че вашият бизнес е вашият живот!“, каза в обръщението си към клиентите на компанията Атила Йенисен, главен изпълнителен директор на МЕТРО България. „Вие очаквате същата отдаденост и от своите бизнес партньори. Ето защо, ние сме готови да ви подкрепим по пътя към вашия успех, защото вашият успех е нашият бизнес!“, завърши Атила Йенисен и благодари за непрестанното доверие, което МЕТРО получава от партньори и доставчици. 
 
 
Посланик Херберт Салбер изтъкна в приветствието си приносът на МЕТРО към успешната интеграция на бизнеса към Европа и европейските пазари, а Хайко Хутмахер изрази сериозния ангажимент на МЕТРО към инвестициите на компанията на българския пазар. Министър Ангелкова изтъкна пионерската роля на МЕТРО и благодари на компанията за работата й в подкрепа на българския туризъм. Тя обясни, че за времето на своето съществуване Министерството на туризма отчита 31% ръст на чуждестранните туристи и 34% ръст на приходите.
 
Митко Василев, главен управител на Германо-Българска индустриално-търговска камара представи ролята на МЕТРО като пионер на модерната търговия в България, подкрепил успешното развитие на прохождащия преди 20 години български бизнес и навлизането на германски инвестиции в страната.
 
 
Официалните лица разрязоха огромната торта, подготвена от сладкарите на Пастри академията. В 8 различни зони гостите на събитието можеха да опитат кулинарни изкушения, приготвени от изключителния асортимент на МЕТРО – месо, млечни продукти, риба и морски дарове, екзотични плодове, суши, сладкарски изделия. Широкият винен асортимент на компанията бе представен в специална зона, в която едни от най-добрите сомелиери на МЕТРО представиха и собствени марки на световния лидер в търговията на едро, заедно с подбрани марки бира от екслукзивните артикули в бирения отдел на МЕТРО София.
 
След големия концерт на Фондацията, подарък за всички гости на събитието, празникът продължи с парти на служителите на МЕТРО, на което най-старите служители на компанията, отпреди 20 години, получиха свои награди.
 
 
МЕТРО може да се похвали с близо 180 души, започнали работа в компанията от самото й основаване. Днес в МЕТРО работят около 2300 служители в 11 магазина в страната и в голямата FSD платформа за доставки на хранителни продукти за ресторантите и хотелите в София и Боровец.