Испанските говедовъди ще получат 2,5 млн. евро, за да намерят нови пазари извън Европейския съюз (ЕС) за своята продукция, информира meatinfo.

Спад на производството и по-високи цени при телешкото и говеждото месо


Парите ще бъдат осигурени от бюджета на ЕС в периода между 2018-2021 г., обявиха представители на организацията Agrofood, която се занимава с испанската индустрия за производство на говеждо месо, Provacuno.

В рамките на посочения период представители на Provacuno ще провеждат рекламни кампании на няколко пазара, включително Саудитска Арабия, ОАЕ, Хонконг и Виетнам. Това са страни, които неотдавна отвориха пазарите си за испанското говеждо. 

„Ние сме длъжни да представим нашето месо на пазари, които имат нужда от висококачествено говеждо месо каквото е испанското“, каза президентът на Provacuno Марино Медина. По думите му рекламната кампания ще стимулира веригата на доставки и ще допринесе за „внедряването“ на испански компании в посочените страни.

Кампанията ще се провежда под лозунга „Какво забележително говеждо месо!“ и ще бъде адресирана към предприятията, търгуващи на едро и дребно, вносителите и потребителите в различни страни.

Първата стъпка беше направена още през март. Тогава журналисти от арабските страни и Виетнам бяха поканени да посетят ферми и завод в Испания, за да разберат от първа ръка какви са методиките на работа и колко качествен е крайният продукт.