Преди зеленият грах и морковите да бъдат засяти, цялата реколта за предстоящия сезон вече е разпродадена. Сезонът на продажбите за холандската компания Green Organics приключва през февруари – началото на март, информира FreshPlaza.

Порожанов: Обмислям достъп на млади фермери до държавна земя

Ориентираното към пазара производство е наша специалност, казва Ян Гроен, мениджър на компанията и председател на Bio Nederland. Въпреки усилията да се увеличи производството, предизвикателство е да се догонва нарастващото търсене.

Ние отглеждаме само това, което вече сме продали, допълва Ян.

Част от ключа към успеха е да разполагаме с капацитет за обработване на продуктите. Фабриките трябва да предоставят пространство за преработване на био продуктите, продължава холандецът.

По думите му, ако храните, произведени по традиционния начин, трябва да са на топ футболно ниво, то био продукцията задължително трябва да бъде като Шампионската лига.

Наблюденията на Гроен сочат, че растежът на сектора идва от пояснение.

Има възможности за увеличаване на производството, но то не стои на дневен ред, когато продажбите не са сигурни.

Био производството е скъпо, затова е безпредметно да се отглежда продукция, която няма да се продаде, казва Ян. Според него фермерите трябва да знаят кой е готов да купи продукцията им.

Това е единственият начин, смята експертът.

По думите му, ако биопазарът иска да гарантира своя растеж качествено и количество, тясното коопериране с търговската мрежа е абсолютно задължително.