МЕТРО България продължава успешното си партньорство с български земеделски производители по програмата „Отгледано с грижа в България“ и през 2018 година. Един от най-атрактивните продукти, които намериха място в магазините на МЕТРО в страната е българският розов домат. Популярността му в България накара най-големият български търговец на едро да започне кампания „Розово бъдеще за розовия домат“, за да подбере български земеделци с опит в отглеждането на розови домати и организира с тях съвместното им производство, реализация на местния пазар и износ в чужбина.
 
 
Партньорството с избраните фермери ще осигури търсеното качество, свежест  и вкус от страна на основните клиенти на МЕТРО – хотелиери и ресторантьори и ще предложи на производителите подобряване на земеделските практики, гарантирано изкупуване на произведената продукция, кратки срокове на заплащане и справедлива цена за отгледаната реколата. 
 
Фермер.БГ се срещна със стопани, ориентирали се към партньорството с МЕТРО. 
 
„Искаме да достигнем по-високо ниво. Да вляза директно в магазините. Бил съм в чужбина и знам фермите как работят там. При тях няма прекупвачи, а всички имат договори директно с веригите и така работят“, обясни Красимир Учителски, земеделски производител от Петричко.
 
По думите на Учителски контактът с МЕТРО е станал много бързо и лесно. А това му е спестило ценно време, което производителят е инвестирал в грижи за своето стопанството, което е със 60 дка открита и 6 дка закрита площ. 
 
„МЕТРО е първият в това лице. Направих контакт с тях от интернет. Проверих всички други вериги, но нито една от тях няма отворен сайт и контакт, с който да се свържеш директно с тях, открих само на МЕТРО“, категоричен е Учителски.
 
Учителски е оптимист за сътрудничеството си с МЕТРО. 
 
„Очакванията ми са позитивни, дано да се сработим. Когато станем партньори, те мислят един за друг“, допълни фермерът.
 
 
Не липсват и земеделски производители, които вече са се доверили и работят с компанията. В рамките на АГРА 2018, МЕТРО България направи комплимент на своите партньори, като им подари плакет за добро сътрудничество през изминалата година.
 
 
Програмата „Розово бъдеще за розовия домат“ е само част от стартиралия преди две години проект „Отгледано с грижа в България“, благодарение на който автентичният вкус на родните продукти се завърна на трапезата.
 
Динко Каишев се е включил в проекта още от самото му начало. Стопанинът отглежда домати, пипер, патладжан, дини и пъпеш на 17 дка.
 
„Партньорството с МЕТРО ми дава сигурност откъм реализация на продукцията. Постепенно мисля да увеличавам площите, но голям проблем се оказва работната ръка. Вече никой не желае от по-младите да работи на село и в земеделието. Оттук нататък ще се стремим да механизираме работния процес, съответно да стесним кръга от култури, които произвеждаме и да повишим още повече качеството на продукцията. Крайната ни цел е износ“, каза Каишев.
 
МЕТРО е партньор на стопани и в Червен бряг . Боян Христов, който се занимава с полско и оранжерийно зеленчукопроизводство, пласира краставици, тикви и розови домати на щандовете на мега магазина, като съвместните им планове включват и износ на продукцията на Христов. 
 
„Партнираме си от самото начало. Отношенията ни са доста добри с управителите в Плевен. Надяваме се впоследствие износа да стане реален чрез МЕТРО, а ние да увеличим производството на розов домат“, разказа Христов.
 
 
Селският розов домат изисква повече внимание и грижа. Добивът от него е по-малък, но пък вкусовите му качества го правят атрактивен за клиенти, които залагат на вкуса от едно време.  
 
 
Каква обаче е равносметката за тези две години работа по проекта? 
 
„Равносметката е, че всичко, което правим, в обема, в който го правим носи големи резултати , както за представянето на самите продукти, но и на производителите. Освен това фактът, че стоката е набрана от самия производител и доставена директно до наш магазин, позволява на нашите клиенти да имат достъп до прясна и много качествена стока. Заедно с това равносметката е, че има много още какво да се направи, за да се покрият изискванията, които модерната търговия има към прясната стока“, разясни Иван Райнов, младши мениджър, категория „Плодове и зеленчуци“.
 
„Отгледано с грижа в България“ промени изцяло представите за пазара. Благодарение на инициативата на МЕТРО България редица малки производители успяха да се класират за големите вериги и да пласират изцяло продукцията си. А тя от своя страна успя да достигне до домове в цялата страна по-прясна и по-свежа от всякога.
 
 
„Две години след стартиране на тази кампания ние набрахме достатъчно много публичност сред производителите и смея да кажа, че ако допреди две години имахме кампания, в която ние набирахме въпросните партньори, в момента, до голяма степен,  те сами също се включват и ни търсят, за да може да изградим програма и да работим в различни сектори, с различни продукти“, каза още Райнов.
 
В асортимента си за миналата година компанията заложи на над 150 сорта български плодове и зеленчуци. Тази година проектът на МЕТРО е по-мащабен от всякога, като амбицията на специалистите е заедно с родните фермери да покорят и редица чужди пазари.
 
„В момента подготвяме проекта за износ. Имаме много работа, която трябва да свършим с нашите производители от гледна точка на покриване на всички качествени стандарти, които имат държавите проявили интерес към този домат. Тези държави за момента главно са Германия и Австрия. Има интерес и от Франция, но тепърва с тези държави изясняваме това, което трябва да бъде покрито от наша страна и от страна на производителите относно сертификати, обработка на самия продукт и пакетаж. След изготвянето на целия план ще стартираме със стратегически партньори, които сме избрали в производството, за да може да имаме еднородност на продукта и постоянство в качеството“, добави Иван Райнов.